41 yıl sonra gelen ‘Gazilik’ ünvanı! Yıllardır beklediği hakkına kavuştu
Şırnak’ın Silopi ilçesinde 1985 yılında vatani görevini yaparken geçirdiği kaza sonucu bir gözünü kaybeden Yahya Avşan, 41 yıl sonra ‘gazi’ ünvanını alarak haklarına kavuştu. 41 YIL SONRA ‘GAZİ’ OLDU 1985 yılında Silopi’de jandarma er olarak askerlik görevini yaparken kaza geçiren Yahya Avşan, gözünden yaralandı. Görev başında düşüp gözüne batan cisimden dolayı bir süre tedavi gören Avşan, taburcu olmasının ardından 1986’da birliğinden terhis edildi. Avşan, terhis olduktan sonra resmi bir kurumda kamu görevlisi olarak çalıştı. Geçen yıl Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi tarafından Avşan’ın gazi ünvanı alması adına yasal süreç başlatıldı. Müracaatlar sonrası Yahya Avşan,…