Alman Şirketlerinde Yapay Zeka Kullanımı Artıyor
Almanya’da merkezi Münih’te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), yaptığı ankette Alman şirketlerinin yapay zeka kullanımına ilişkin ilginç sonuçlara ulaştı.
Ankete göre, ülkedeki şirketlerin %40,9’u şu anda iş süreçlerinde yapay zeka kullanıyor. Geçen yıl bu oran sadece %27 seviyesindeydi. Ayrıca, Alman şirketlerin %18,9’u gelecek aylarda yapay zeka kullanımını planlıyor.
İnşaat sektöründe yapay zeka kullanımı son 2 yılda %7,1’den %25’e yükselirken, imalat ve hizmet sektörlerinde kullanım oranı %40’a ulaştı.
Reklamcılık ve pazar araştırması sektöründe yapay zeka kullanımı %84,3’e, otomotiv endüstrisinde %70,4’e ve kimya/makine mühendisliği sektörlerinde ise %50’ye yükseldi.
Ankete katılan şirketler arasında yapılan değerlendirmeye göre, büyük şirketlerin %56’sı yapay zeka kullanıyor. KOBİ’lerde bu oran %38 iken küçük işletmelerde ise sadece %31 olarak belirlendi.
Ifo Anketler Merkezi Müdürü Klaus Wohlrabe, “Yapay zeka şirketlerde giderek daha stratejik bir konu haline geliyor.” yorumunu yaparak, yapay zekayı mevcut süreçlere entegre etmenin zorluğuna dikkat çekti.
Bununla birlikte, Ifo’nun yaptığı bir başka araştırmada, Almanya’da her dört şirketten birinin gelecek 5 yıl içinde yapay zeka kullanımı nedeniyle işten çıkarmalar beklediği ortaya çıktı.